2016 m. spalio 3 d., pirmadienis

Lempinis ausinių stiprintuvas „PhonAmp“


Sveiki Visiems,

...artėja Kalėdų metas, ir labai jau norėjosi pagaminti kažką tokio įdomesnio, nepaprasto... na, kad taip širdį džiugintų....



 Senai aš „varvinau seilę“ lempinio ausinių stiprintuvėlio link. Tik vis „rankos neprieidavo“ . Pajaučiau, kad „reikalas pribrendo“ ir kibau į darbą. Taigi, panarstęs po interneto platybes apsistojau ties šia konstrukcija: http://www.stereohead.ru/index.php?name=Pages&op=page&pid=325 . Kaip ir nesudėtinga pasirodė, ir sprendimas netradicinis, o ir, kaip jau ir rašiau,- „nagai neištėjo“.

Taigi iš ebay atsisiunčiau dėžutę, porą bronzinių žvakidžių – ir pasnėriau į konstravimo pasaulį. Taip jau susiklostė, kad visus elementus surinkau kaip tik gruodžio mėnesį. Štai ir gavosi – maža 2014 metų Kalėdinių švenčių dovanėlė.

Paskaičiau aš daugiau apie šiuos stiprintuvėlius ir galutiniame variante pagaminau pagal kiek kitokią, na, kiek pakeistą schemą:



 Nedaug ji skiriasi nuo pateikto originalo, bet.... aš padariau būtent  taip. Dar pakeičiau ir lempų kaitinimo schemą. Ji pas mane tokia:



Apie visus gaminimo ypatumus nerašysiu, nes plačiai išdėstyta mano nurodytoje pirmoje nuorodoje. Pradėjo veikti surinktas žaisliukas iš pirmo paleidimo. Žinoma, kaip rašoma išeities šaltinyje, reikėjo paderinti įtampas. Būtų, kaip ir viskas, bet man nepatiko ausinėse jaučiamas silpnas  50Hz fonas. Liga išsigydė, kai pakeičiau paprastus laidus į lempas į ekranuotus. Tapo tylu, „kaip kape“. O kad dar „būtų linksmiau“ , papildomai surinkau schemutę audio signalo nuėmimui tiesiai iš USB lizdo.


Kaip ir viskas. Aparatas veikia puikiai. Jokių pašalinių garsų. Garso stiprinimo lygis net didesnis nei reikia.

Dabar apie garso atkūrimą.

Neanalizavau aš gauto prietaiso charakteristikų. Dar rankos nedaėjo. Niekaip nuo muzikos klausimo atsiplėšti negaliu...  Tiesiog parašysiu tai, ką girdžiu.

-          Pirmiausia koks „Š“ yra menko srauto MP3 įrašas. Per kolonėles aš to net nepastebėdavau. Dabar dalį įrašų net klausytis nesinori...

-          Tiesiog vėl atradau savo senąją muzikos kolekciją. Ką be klausau – lyg viskas iš naujo. Garsas skaidrus, lyg būtum tarp muzikantų;

-          Labai nustebau, kai klausydamas Čaikovskio „Spragtuką“, išgirdau ne tik muziką, bet ir perstatomo (gal netyčia muzikanto pajudinto) instrumento krebždelėjimo garsą. 

-          Trumpiau tariant – jau kelinta diena ausinių nuo galvos nusiimti nesinori... Štai ir dabar rašau muzikos fono apsupty...

Jei kas bandys kartoti kažką panašaus, įdedu mane labiausiai sudominusių saitų nuorodas. Skaitant juos ir gimė ši mano idėja.




Pabaigai – keletas mano kūrinio foto:









Smagių 2014 metų.
Su pagarba
Rolandas (LY5RJ)
JAUGARO



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą