2018 m. sausio 15 d., pirmadienis

AD generatoriaus G4-102 modernizavimas




     Šiais laikais iš internetinių parduotuvių gana nesunkiai (ir sąlyginai nebrangiai) galima įsigyti įvairių generatorių. Tik ar visi jie savo charakteristikomis lenkia senutį tarybinės laidos generatorių? O ir kaina šio senučio dabar labai nedidelė. Kažkada tai buvo mano svajonių prietaisas.. Na, tas buvo tada...


Čia jo principinė schema:


      Ir šiandien jis puikiai atlieka savo funkcijas. Kad nepriekaištingai dirbtų aš pakeičiau visus elektrolitinius kondensatorius. Ko gero dar ir nereikėjo keisti, nes visi kondensatoriai buvo deklaruojamuose paklaidos ribose. Na, bet tai tikrai nepakenkė. O ir man ramiau...
       Šis generatorius turi vieną nemalonę savybę – sunku nustatyti tikslų dažnį. Labai jau „jautri“ dažnio išstatymo rankenėlė. Tam, kad sugaudyti reikiamą tikslų dažnį, tenka vos ne minutę rankeną sukinėti.
2007 metų Nr.3 „Radio“ žurnale radau aprašymą, kurio dėka kaip tik ir pašalinamas šis trūkumas.




      Aprašyta aiškiai ir detaliai. Aprašysiu tik mano įvestus pakeitimus. Pirmiausia, tai aš naudojau daugiasūkį 10kOm nominalo potensiometrą. Jį įsigijau iš Aliexpress. Nuoroda pirkiniui: ČIA



Jis puikiai tilpo į autoriaus nurodytą vietą korpuse.





   Kitas pakeitimas – tai, kaip  žurnalo „Radio“ redakcija rekomendavo, varža R3 – 300 Om.
Dabar dirbti su generatoriumi vienas malonumas. Jei kas dar naudojasi šio senuko paslaugomis, siūlau įvykdyti šią nedidelę modernizaciją.

Visiems sėkmės

Rolandas, LY5RJ
JAUGARO


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą