Jau esu rašęs apie FM modulį VEF
imtuvuose. Atėjo laikas aprašyti jo pajungimą, bei ką vertėtų pakeisti schemoje.
Kaip įprasta, pirmiausia keičiame
visius elektolitinius kondensatorius. Pasitaiko, kad jie dar visai
dirbantys. Bet mes gi nenorime po kokio pusmečio vėl susidurti su neveikiančiu
imtuvu...
Dabar aprašysiu pageidautinus schemos
pakeitimus.
Išeities šaltinis: NUORODA.
Pirmiausia – C73. Kadangi daugumoje dabar
klausysime FM diapazoną, o ten galima priimti ir aukštesnio dažnio signalą,
kondensatorius C73 kaip tik ir „nupjauna“ aukštus garsus. Taigi, jį reikia
paprasčiausiai išlituoti arba vietoj jo įlituoti 30-50kOm varžą. Bandžiau abejais
būdais. Esminio skitrumo nepajaučiau. Tačiau įvykdžius šį pakeitimą, garsas
tapo daugiau erdvesnis.
Toliau C77. Šaltinio autorius
rekomenduoja įlituoti 100mkF. Mano ausiai labiau tiko 22mkF. Mat kuo mažesne
talpa, tuo daugiau žemo garso girdime bet mažėja garso signalo linėjiškumas.
Sekantis gana rimtas darbas, tai
FM modulio maitinimo pajungimas. Yra daug variantų. Man labiausiai patiko tas,
kurį ir siūlau pakartoti.
Reikiamų pakeitimų schema:
Ką išlituojame iš plokštės:
Kur ir kaip lituojame naujus elementus:
Na, ir foto plokštės vaizdelis :
Taip pat būtina diapazonų perjungimo būgno korpusą
sujungti su garso reguliatoriaus įėjimu.
Sekmės visems
Rolandas, LY5RJ
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą